14/1 2020
De afskedigede medarbejdere er ikke blevet ansat i lokalområdet for at skrive lokale historier i andet regi.
Den slags god kommunikation er på vej til helt at forsvinde
- for at blive afløst af gør-det-selv kommunikation hovedsageligt på Facebook og Linkedin.
Hvem fortæller?
Djursland er næppe atypisk.
Ingen af erhvervsnetværkene på Djursland er sat i verden for at promovere virksomhederne – og har det ikke som et fikspunkt.
Heller ikke andre gør det, og alligevel går alle rundt og råber på gode historier i stedet for dårlige.
Men hvem er det, du vil have til at fortælle Djurslands gode erhvervshistorier?
Er det regeringen? – eller kommunen? – eller …?
Maskinen til at gøre det automatisk findes (endnu) ikke.
Virksomheden, erhvervslivet, lokalområdet, kommunen og Djursland har SÅ meget at vinde.
Vil du vide noget om Djurslands erhvervsliv, kan du i dag finde relevante, men tørre og statiske fakta på nogle erhvervsnetværks hjemmesider.
Og ellers må du google virksomheder og håndværkere en ad gangen.
Det vinder du - blandt andet
Der gemmer sig masser af uudnyttede samarbejdsmuligheder ved at lære hinanden bedre at kende.
Grenaa og Norddjurs snakkes op, i Syddjurs rykker øst og vest tættere sammen - Djursland snakkes op.
I andre landsdele vinder andre byer og lokalområder lige så meget, som der er at vinde på Djursland.
Ledige stillinger bliver attraktive, når omverdenen får noget at vide om området og dynamikken.
Mulige kunder og samarbejdspartnere fra alle dele af landet får et helt nyt indblik i mulighederne.
Og så er der alle de lokale borgere.
Jo mere de får at vide, jo bedre ambassadører er de for det lokale erhvervsliv.